Retur og reklamasjon

Har jeg angrerett?

  • Hos oss har du alltid 30 dagers åpent kjøp ved bruk av angrerett. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt/solgt. Konsumvarer omfattes ikke av angreretten og vil ikke utløse noen kreditering. 



Hva gjør jeg om jeg savner returseddel/returetikett?

  • Du kan selv opprette returetikett ved å klikke HER.



Kan jeg bytte en vare?

  • Ja, om du ønsker en annen vare en den du mottok kan du sende denne i retur til oss. Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp, forutsatt at varen er ubrukt og kan selges på nytt. For å få varen du i stedet ønsker må du legge inn en ny bestilling på denne. Alternativt kan du bytte i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk. Vær oppmerksom på at matvarer og andre konsumentprodukter ikke omfattes av angrerett og vil ikke bli kreditert ved retur.



Hvordan returnerer jeg en vare?

  • Du kan enkelt returnere en ordre eller deler av en ordre. For retur til vårt lager kan du opprette returetikett ved å klikke HER.  Du kan skrive ut returetiketten på alle Postens innleveringssteder ved å scanne QR-koden du får opp etter du har fylt ut feltene under avsender. Du kan også selv skrive ut returetiketten på forhånd, dersom du ønsker det. Sendingen kan leveres inn ved alle Postens innleveringssteder. Vi anbefaler at du alltid ber om kvittering på innlevert retur.
    Alternativt kan du returnere i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk.



Hva koster returen?

  • Returfrakt på 99,- tilfaller kunde ved bruk av angrerett. Retur i fysisk butikk er uten ekstra kostnad.
    Gjelder det en reklamasjon må Kundeservice kontaktes på kundeservice@cg.no før du returnerer.
  • Om pakken kommer i retur som uavhentet vil man bli trukket for et gebyr på 150,-. Dette for å dekke kostnader for frakt tur/retur, håndtering og emballasje. Kunden er selv ansvarlig for at det oppgis korrekt adresse og mobilnummer slik at vi får varslet deg når pakken er klar til utlevering. 



Hvordan får jeg tilbake pengene mine?

  • Så snart returen er behandlet og godkjent ved vårt lager vil kunden få tilbakeført det som er betalt. Beløpet krediteres til den betalingsmetoden du valgte ved kjøpet, enten via Klarna, Vipps eller bankkort.
  • Beløpet krediteres i sin helhet ift hvor mye som er betalt for varen, minus kostnad for returfrakten. Merk at mat og konsumvarer ikke omfattes av angrerett og vil ikke utløse noen kreditering. Ved godkjente reklamasjoner blir man så klart kreditert fullt ut.



Hvor lang tid tar en retur?

  • Avhengig av hvor returen sendes fra vil postgangen normalt ta 1-4 dager. Deretter vil returen håndteres på lageret og kreditering utføres så snart returen er godkjent. Selve krediteringen vil tilbakeføres via valgt betalingsmetode. Har du spørsmål direkte knyttet til din Klarna faktura ber vi deg kontakte Klarna kundeservice: 21 01 89 91.

 

Hva gjelder om jeg vil reklamere på en vare?

  • Dersom det foreligger en mangel ved varen må det, innen rimelig tid, bli gitt beskjed pr epost om dette. Kunden vil deretter bli gitt veiledning videre for hvordan reklamasjon skal gjennomføres. Send oss en epost på kundeservice@cg.no med bilde av skade, feil eller mangel, samt ditt ordrenummer. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Har jeg angrerett?

  • Hos oss har du alltid 30 dagers åpent kjøp ved bruk av angrerett. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt/solgt. Konsumvarer omfattes ikke av angreretten og vil ikke utløse noen kreditering.



Hva gjør jeg om jeg savner returseddel/returetikett?

  • Send oss en mail med ditt ordrenummer til kundeservice@cg.no så sender vi deg returetikett på mail.



Kan jeg bytte en vare?

  • Ja, om du ønsker en annen vare en den du mottok kan du sende denne i retur til oss. Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp, forutsatt at varen er ubrukt og kan selges på nytt. For å få varen du i stedet ønsker må du legge inn en ny bestilling på denne. Alternativt kan du bytte i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk. Vær oppmerksom på at matvarer og andre konsumentprodukter ikke omfattes av angrerett og vil ikke bli kreditert ved retur.



Hvordan returnerer jeg en vare?

  • Ved retur til vårt lager bruker du etiketten merket PostNord Return Drop Off som fulgte med i sendingen din. Klistre denne utenpå esken som returneres. Fyll ut angrerettskjema som fulgte med ordrebekreftelsen du fikk på mail. Print ut og legg sammen med varene i retursendingen. Sendingen kan leveres inn ved valgfritt PostNord utleveringssted. Vi anbefaler at du alltid ber om kvittering på innlevert retur. Merk at Posten/Bring ikke håndterer sendinger for PostNord.
    Alternativt kan du returnere i en av våre fysiske butikker. Husk å ta med din ordrebekreftelse til butikken. Dette er din kvittering på kjøpet i nettbutikk.



Hva koster returen?

  • Returfrakt på 99,- tilfaller kunde ved bruk av angrerett. Retur i fysisk butikk er uten ekstra kostnad.
    Gjelder det en reklamasjon må Kundeservice kontaktes på kundeservice@cg.no før du returnerer.
  • Om pakken kommer i retur som uavhentet vil man bli trukket for et gebyr på 250,- og returfrakt på 99,-. Dette for å dekke kostnader for frakt tur/retur, håndtering og emballasje. Kunden er selv ansvarlig for at det oppgis korrekt adresse og mobilnummer slik at vi får varslet deg når pakken er klar til utlevering. 



Hvordan får jeg tilbake pengene mine?

  • Så snart returen er behandlet og godkjent ved vårt lager vil kunden få tilbakeført det som er betalt. Beløpet krediteres til den betalingsmetoden du valgte ved kjøpet, enten via Klarna, Vipps eller bankkort.
  • Beløpet krediteres i sin helhet ift hvor mye som er betalt for varen, minus kostnad for returfrakten. Merk at mat og konsumvarer ikke omfattes av angrerett og vil ikke utløse noen kreditering. Ved godkjente reklamasjoner blir man så klart kreditert fullt ut.



Hvor lang tid tar en retur?

  • Avhengig av hvor returen sendes fra vil postgangen normalt ta 1-4 dager. Deretter vil returen håndteres på lageret og kreditering utføres så snart returen er godkjent. Selve krediteringen vil tilbakeføres via valgt betalingsmetode. Har du spørsmål direkte knyttet til din Klarna faktura ber vi deg kontakte Klarna kundeservice: 21 01 89 91.

 

Hva gjelder om jeg vil reklamere på en vare?

  • Dersom det foreligger en mangel ved varen må det, innen rimelig tid, bli gitt beskjed pr epost om dette. Kunden vil deretter bli gitt veiledning videre for hvordan reklamasjon skal gjennomføres. Send oss en epost på kundeservice@cg.no med bilde av skade, feil eller mangel, samt ditt ordrenummer. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.
© Christiania Glasmagasin AS